Laatste blog

7 maart 2016 - South Denpasar, Indonesië

Hallo allemaal,

Ja daar ben ik dan voor de allerlaatste keer vanuit de zon, we gaan morgen Bali verlaten en vertrekken naar Kuala Lumpur om daar een dagje te relaxen en dan door te vliegen naar NL. Deze laatste week hebben we doorgebracht in Sanur. Werkelijk in een geweldig huis, wat zorgde voor een hele fijne en relaxte afsluiting van deze reis. Veel hebben we niet meer gedaan tijdens deze dagen, maar lekker in de routine van de dag geleefd. In de ochtend wakker worden met Bart, ontbijtje maken, even zwemmen in ons zwembad, koffie drinken op het strand, Bart slapen dus wij ook chillen of werken of nog even op de brommer een rondje rijden. En in de middag lekker in huis rommelen en zwemmen om vervolgens rond vijf uur weer naar het strand te vertrekken waar we een kleine warung hadden gevonden met heerlijk eten en zeer vriendelijke mensen. We waren 100.000 roepia kwijt voor ons eten de andere avond dat is omgerekend 7 euro. Daarvoor hadden we heerlijke nasi goreng, chicken curry en fish and chips, drie biertjes, flesje water en een cola. Geen geld dus. Mijn ouders vroegen over de skype of we nog wel eens zelf gekookt hadden tijdens deze reis :-) nee uiteraard niet met dit soort prijzen!! En zij koken veel lekkerder dan ik!! :-) Na het eten vertrekken we dan weer naar huis, Bart in bed, Berno vaak nog wat werken, ik soms ook of een boekje lezen en uiteindelijk sluiten we af met een leuke serie (Occupied op dit moment, een noorse serie).

Onze reis is een mooie reis geweest, zowel samen als ook voor onszelf. Voor mij is het een periode geweest waarin ik weer de ontspanning gevonden lijk te hebben. Na twee hectische jaren met Bart (slecht slapen en verandering van leven en het zoeken hierin) en ook de hectische tijd voordat Bart er was, was het soms moeilijk om die ontspanning te vinden. Ik heb het gevoel weer meer in balans te zijn. Ik word dit jaar 40, een mooie leeftijd, en ook een leeftijd om me eens wat minder zorgen te gaan maken over van alles en wat iedereen allemaal vindt. Tijd om de boel eens wat losser te laten. Een langere reis/vakantie geeft ruimte om eens rustig wat zaken uit je leven te overdenken.. goud waard!!

Het land en de mensen hier hebben hierin ook een erg grote rol gespeeld. De mensen zijn zo vriendelijk en met hun gulle lach. Ze hebben plezier in de kleine dingen, en dat is mooi om te zien. Je hebt niet veel nodig om te lachen, om vriendelijkheid te tonen. Ze staan erg puur in het leven en dicht bij zichzelf lijkt het. Ik neem het mee en hoop het een heel klein beetje in me te kunnen dragen en uit te stralen.

Lieve allemaal, ik hoop dat jullie met plezier deze blog hebben gelezen, ik vond het in ieder geval heel erg leuk om te schrijven. Tot gauw weer in NL!!

Liefs XXXX