Lovina, de tijd gaat stiekem steeds sneller..

20 februari 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Hallo allemaal,

Vandaag is alweer onze laatste dag in Lovina, de tijd gaat stiekem steeds sneller voorbij. De eerste weken duurden beduidend langer, maar wetende dat we eigenlijk over een dikke twee weken weer richting huis gaan, dan gaat het toch opeens sneller voorbij. We hebben wederom een geweldig huis gehad hier, vlak aan het strand, maar helemaal privé met een eigen zwembad erbij, wat een luxe!! Ook wel echt heerlijk want het was een warme week met weinig regen. De temperatuur loopt dan op naar 32 graden, maar de gevoels temperatuur is dan zeker 41, en het zweet gutst van je lijf af. Bart gaat soms zelfs gewillig in de kar zitten als zijn hoofd zo rood is als een tomaat na een paar minuten rondrennen (en als bart gewillig gaat zitten, nou dan zegt dat wel wat!!! ;-))

Toen wij besloten hadden om op onze reis alleen naar Bali te gaan kregen we veel reacties van mensen die zeiden: jeetje wat een lange tijd voor alleen Bali, is dat niet veel te lang, en wat doe je dan in al die tijd? Ook wij dachten eerst rond te gaan trekken door Maleisie en Bali, en misschien wilden we dan ook nog een stuk Thailand er nog bij doen. Als ik daar aan terug denk, dan ben ik zo ontzettend blij met onze keuze. Want het is heerlijk om lange tijd op Bali te zijn. Om niet in twee a drie weken het land door te crossen en alle bezienswaardigheden te doen. Maar door juist iedere week op een andere plek te verblijven en daar het kleine leven te ontdekken. Het kleine leven; het wandelingetje over het strand naar de restaurantjes, waar we iedere keer dezelfde mensen tegenkomen die ons herkennen en ons vriendelijk gedag zeggen. Het wandelingetje de andere kant op naar de bakker waar ze lekker koffie hebben, en ook hier iedere keer dezelfde mensen weer tegenkomen, een groep kinderen die daar elke dag buiten spelen. Het jongetje van 10 wat helemaal gek is van Bart en hem een kus geeft en high five als we voorbij komen. Die als hij voorbij komt gereden op de brommer (jawel, zo jong rijden de kids hier zelf ook al rond) even stopt en enthousiast HELLO roept naar Bart. De warung (lokaal restaurantje) hier om de hoek waar we vaak gaan eten, en het zoontje van de zaak die met Bart gaat spelen met zijn auto's, en de eigenaar en de serveerster die achter Bart aanrennen om hem te behoeden van vallen als hij achter de kippen aanrent (hij stopt echt niet!!! :-)). Ik denk niet dat je zo dichtbij de mensen komt als je kort op Bali bent, en zoals wij het nu meemaken, dat is precies wat ik gehoopt had toen we deze beslissing hadden genomen.

Deze week hebben we een uitstapje gemaakt naar de Aling Aling waterval hier in de buurt. Prachtig wandelingetje daar naartoe en we waren er helemaal alleen. Mooier kan je het je niet wensen! Zie de foto's.

Morgen pakken we onze koffers weer in, gaan we naar Amed aan de oostkust van Bali, drie dagen blijven we daar om dan woensdag de boot te pakken naar Gili Air. Dat is een heel klein eilandje vlakbij Lombok. Ik kijk er naar uit om daar naartoe te gaan, het schijnt prachtig te zijn en mooi om te snorkelen, en dan vieren we daar Bart zijn verjaardag!

Liefs,XXX

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade