Paradijs..?

29 februari 2016 - Gili Air, Indonesië

Hallo allemaal,

Hebben we het dan nu echt gevonden, het paradijs...? Het witte zandstrand, de blauwe zee, geen gemotoriseerd vervoer, alleen fietsen of paard en wagen, palmbomen en de vele leuke lounge restaurantjes aan het strand. GilI Air, een mini eilandje vlak voor de kust van Lombok. Het zijn drie eilandjes bij elkaar en wij zitten op de kleinste. Het is ongeveer 1km bij 1,5km. Het is hier prachtig, de mensen zijn vriendelijk zoals altijd (soms iets te..) en het maakt niet uit waar je heen fietst overal is er een leuk plekje aan het strand om een verse fruit juice te drinken. Dit is de toeristische kijk uiteraard. Ik denk dat veel mensen niet zo goed ook de achterkant zien, gewoonweg omdat ze niet goed kijken of het niet willen zien. Ik heb het over de vrouwen en mannen die volledig bedekt zijn met kleding en mondkapjes dragen en zware zandzakken dragen of hout, of andere zware dingen. De mannen en vrouwen die met hun blote handen de vuilnis verzamelen, alles bij de haven dumpen en dan met de hand moet alles op de containerboot gedragen worden door het water. Wat een klus!! De vrouwen die uren en uren in een miniwinkeltje zitten, maar waar je nooit iemand naar binnen ziet gaan. En de werkuren, we zien de jongens en meiden van ons hotel tot avonds laat en als ik met bart in de ochtend vroeg om half zeven naar het strand loop om daar te gaan zitten om wakker te worden, dan zijn zij er ook allemaal weer aan het werk. Ik vind het knap hoe ze het allemaal doen en eigenlijk ook altijd in een opperbest humeur zijn. Vooral naar kinderen, iedereen roept naar Bartje en als Bart zwaait of roept dan moeten ze allemaal lachen. Kinderen zijn hier belangrijk en je ziet de ouders vol trots met hun kinderen bezig zijn.

Bart is woensdag 2 jaar geworden, en dit hebben we uniek gevierd in een strand loungeplekje met uitzicht op zee (waar we iedere dag ontbijten). Hij is uitvoerig gefeliciteerd door de mensen hier, die hem een lang en gelukkig leven wensen. En de video's met felicitaties die we van het thuisfront via de app gekregen hebben zijn hilarisch en Bart kijkt er iedere dag naar en ligt dan in een deuk!! :-)

We zijn hier alweer bijna een week, en woensdag vertrekken we naar Sanur met de boot. Een toeristische plek, dat zijn we ons bewust, maar ook lekker dichtbij het vliegveld (30 minuutjes) en een mooi strand. Morgen ons laatste fietstochtje hier over het eiland!! :-)

Helaas is de internet verbinding hier niet goed genoeg voor het uploaden van foto's, maar die voeg ik spoedig toe.

Liefs XXXX